visuel identitet

Styrk dit brand med en solid visuel identitet

Styrk dit brand med en solid visuel identitet

Mange virksomheder nedprioriterer det grafiske i deres kommunikation ud fra devisen, at indholdet er vigtigere end formen. Men intet kunne være længere fra sandheden. Indholdet af et brev er selvfølgelig vigtigt for kommunikationen med kunder, samarbejdspartnere og andre interessenter, og det er naturligvis også vigtigt, at hjemmesiden indeholder den korrekte og opdaterede information.

Men det lay out mæssige og visuelle må endelig ikke underkendes i denne forbindelse. Vi mennesker er i høj grad visuelle væsener, som orienterer os ved hjælp af synet, og konstant mere eller mindre ubevidst tolker på signaler i vore omgivelser. Visse farver signalere fare, ro eller innovation, og visse symboler kan vække associationer til andre symboler eller virkelige forhold – tænk blot på de mest simple symboler, med hvilke vi omgiver os, nemlig piktogrammerne.

Derfor siger det næsten sig selv, at en virksomhed bør have en gennemtænkt visuel identitet og en stram grafisk profil, som går igen i lay outet på såvel hjemmesiden som på brevpapir, visitkort og brochurer.

Dit firmalogo er en hjørnesten i din visuelle identitet

Ud over det, at din virksomhed bør følge en udførlig design manual ved udfærdigelse af landing pages samt brochurer, kataloger og andet print materiale, bør du også være særdeles obs på din virksomheds logo. Logoet er virksomhedens ansigt ud ad til – og i særdeleshed på de digitale medier.

Selv de kendte firma logoer, som forekommer mest simple, er et resultat af mange timers arbejde. Der er aldrig tale om et par vilkårlige streger, som er slået på et papir af en tilfældig praktikant. Og vi kan alle komme i tanke om kiksede og ikke videre gennemtænkte logoer, som for altid vil brande den tilhørende virksomhed som uprofessionel.

Hvis du ønsker at få udarbejdet en solid visuel identitet, bør du således kontakte et professionelt bureau. Læs mere på damgraphics.dk